Районен съд Белоградчик ОБЯВЯВА конкурс за 2 /две/ щатни бройки за длъжността „съдебен секретар, изпълняващ деловодни функции“
Районен съд Белоградчик, на основание чл. 80, ал. 1, т. 1, чл. 343, ал. 1, във връзка с чл. 340а, ал. 1 и ал. 2 от Закона за съдебната власт, чл. 138, ал. 1 от Правилника за администрацията в съдилищата и в съответствие с разпоредбите на чл. 89 – 96 от Кодекса на труда и Заповед № 212/26.11.2025 г. на Председателя на Районен съд Белоградчик
ОБЯВЯВА конкурс за 2 /две/ щатни бройки за длъжността „съдебен секретар, изпълняващ деловодни функции“
Описание на основните професионални задължения и отговорности, за длъжността „Съдебен секретар”: Изпълнява дейности по подготовката на делата за разглеждане в съдебни заседания, съставя протоколи за откритите съдебни заседания; изготвя списъци за реда и часовете на разглеждане на делата по образец и ги поставя пред съдебните зали; подрежда по реда на постъпването книжата от заседанията; номерира страниците, изпълнява разпорежданията на съда, постановени в откритите, закритите и разпоредителните заседания; съставя документи за изплащане на определените суми за възнаграждения и разноски на вещи лица, свидетели, съдебни заседатели и други, по определени образци; съставя списъци на лицата за призоваване в съда след първото по делото заседание по образец, на които отбелязва кога и къде са изпратени призовките и съобщенията; най-малко десет дни преди заседанието проверява връщането на призовките и другите книжа по делото и докладва резултата на съдията докладчик; изготвя призовките по отложените дела и отразява резултата в книгата за откритите заседания в тридневен срок от съдебното заседание; вписва необходимите данни в автоматизираната деловодна програма; изготвя изпълнителни листове по подлежащи на изпълнение съдебни актове, както и по определения за налагане на глоба и отбелязва това с бележка, която съдържа дата и подпис на съдебния акт, с който е наложена глобата в регистъра за издадените изпълнителни листове; в срока за изготвяне на протокола предава обявените за решаване дела на съдията докладчик, а отложените, прекратените и с изготвени актове дела - в деловодството; обезличава съобразно ЗЗЛД подлежащите на публикуване съдебни актове, извършва и други дейности, указани в правилника и възложени му от административния ръководител на съда или от административния секретар.
Изисквания към кандидатите (чл. 340а, ал. 1 и ал. 2 Закона за съдебната власт / ЗСВ/) :
За заемане на длъжността може да кандидатства лице, което:
- е български гражданин, гражданин на друга държава – членка на Европейския съюз, на друга държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
- е навършило пълнолетие;
- не е поставено под запрещение;
- не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер;
- не е лишено по съответен ред от правото да заема определена длъжност;
- отговаря на минималните изисквания за степен на завършено образование и ранг или професионален опит, както и на специфичните изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на съответната длъжност.
За заемане на длъжността не може да кандидатства лице, което:
- би се оказало в йерархическа връзка на ръководство и контрол със съпруг или съпруга, с лице, с което е във фактическо съжителство, с роднина по права линия без ограничения, по съребрена линия до четвърта степен включително или по сватовство до четвърта степен включително;
- е едноличен търговец, неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, управител, търговски пълномощник, търговски представител, прокурист, търговски посредник, ликвидатор или синдик, член на орган на управление или контрол на търговско дружество или кооперация;
- е народен представител;
- е съветник в общински съвет;
- заема ръководна или контролна длъжност в политическа партия
- работи по трудово правоотношение при друг работодател, освен като преподавател във висше училище;
- е адвокат, нотариус, частен съдебен изпълнител или упражнява друга свободна професия.
Минимални изисквания за заемане на длъжността – средно образование.
Специфични изисквания за заемане на длъжността – отлични машинописни и компютърни умения; отлични познания по правопис, граматика и пунктуация; отлични познания по общи деловодни техники и съвременни офис процедури; отлично познаване на съдебните документи и значението им за съдебната система, както и познания по приемане, предаване и съхраняване на съдебна документация; умения за работа с граждани; умения за изразяване на информация - писмено и устно; комуникативност, организираност, самодисциплина и лоялност; способност за работа под напрежение, в динамична обстановка; умения за работа в екип; мотивация за работа в съдебната система; да притежава познания по нормативната уредба на организацията на работата на съдебната администрация: Закона за съдебната власт, Правилника за администрацията в съдилищата, Етичен кодекс на съдебните служители, както и процесуалните закони – ГПК и НПК.
Начин на провеждане на конкурса и за оценяване на кандидатите
Първи етап: разглеждане на постъпилите заявления и допускане до конкурс.
Конкурсната комисия разглежда всяко постъпило заявление, като преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания, предвидени в обявата за заемане на длъжността. До участие в конкурса се допускат единствено кандидатите, които напълно отговарят на посочените в обявата изисквания. Решението на комисията относно допускането до конкурса се оформя в протокол и се изготвят списъци на допуснатите и недопуснатите кандидати, които се подписват от членовете на комисията.
В списъка на допуснатите кандидати се посочват датата на провеждане на конкурса, която не може да бъде по-рано от 14 дни от изнасянето на списъка, началният час и мястото на провеждане на конкурса.
В списъка на недопуснатите до конкурса кандидати се посочват основанията за недопускането им. Недопуснатите кандидати могат да подадат жалба до административния ръководител на съда в седемдневен срок от обявяването на списъците. Административният ръководител на съда се произнася окончателно в тридневен срок. Жалбата не спира конкурсната процедура.
Списъците с допуснатите и недопуснатите кандидати се поставят на общодостъпно място в сградата на съда и се публикуват в неговата интернет страница не по-късно от 7 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията за участие в конкурса.
Втори етап: тест и практически изпит: в съответствие с изготвена от конкурсната комисията методика за провеждане на конкурс и оценяване на кандидатите.
При равен брой точки на кандидати, се провежда трети етап: събеседване с кандидатите с равен общ брой точки от резултата от теста и практическия изпит – като проверяват се комуникативните им умения, професионален опит, мотивацията на кандидатите за заемане на длъжността.
Оценяване на кандидатите:
Оценяването на кандидатите ще се извърши в съответствие с изготвена от конкурсната комисия методика.
Конкурсната комисия оценява професионалната подготовка и другите качества на кандидатите, необходими за заемането на длъжността, и класира само успешно издържалите конкурса. Резултатът от конкурса се съобщава на кандидатите в 3-дневен срок от провеждането му.
Необходими документи:
- писмено заявление за участие в конкурса (по образец);
- автобиография (европейски образец);
- копия от документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността;
- копие от документите, удостоверяващи професионалния опит;
- свидетелство за съдимост и медицинско свидетелство;
- медицинско удостоверение за липса на психическо заболяване – оригинал;
- декларация по чл. 340а, ал. 1 от ЗСВ (по образец);
- декларация по чл. 340а, ал. 2 от ЗСВ (по образец);
- други документи, удостоверяващи квалификации, свързани със заемане на длъжността.
Документите по образец могат да се получат в деловодството или от административния секретар – етаж 2 в сградата на Районен съд Белоградчик, както и от интернет страницата на съда.
Място и срок за подаване на документи:
Кандидатите подават необходимите документи за участие в конкурса лично или чрез пълномощник в деловодството на съда или при административния секретар в сградата на Районен съд Белоградчик, ул. „Княз Борис І” № 45, етаж втори, всеки работен ден от 9.00 до 17.00 часа, където на разположение на кандидатите е типовата длъжностна характеристика за длъжността „съдебен секретар, изпълняващ деловодни функции.
Срок за подаване на необходимите документи – 30 (тридесет) календарни дни, считано от деня, следващ датата на публикуване на обявата.
Списъците или други съобщения във връзка с конкурса, ще се обявяват на информационното табло на първия етаж в сграда на Районен съд Белоградчик и на интернет страницата на съда.
Минималният размер на основната заплата за длъжността „Съдебен секретар“: 1420,00 лв. + минимален ранг за длъжността /V-ти/ – 95,00 лв. или общо: 1515,00 лв.
Обявлението за конкурса е публикувано във в-к „Видин“, бр. 40 от 01.12.2025 г .